Laatulupaus
Joukkoliikennelain §48 mukainen laatulupaus
tarjottavat liikennepalvelut
linjaliikennepalvelut ostosopimusten, siirtymäkauden sopimusten sekä käyttöoikeussopimusten ehtojen mukaisesti valtakunnallisesti.
tilausliikennepalvelut tilausten mukaan
palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottaminen
linja-autoissa tulostetuilla tai sähköisillä ilmoituksilla
tiedotteilla mediassa
pikatilanteissa suoraan asiakkaalle ajojärjestelyn tai kuljettajan toimesta
sähköpostilla tilaajalle
käytössä olevat liput ja niiden hinnat
Kertalippujen ja vaihtolippujen hinnat noudattavat Matkahuollon taksoja, niissä liikennöintikohteissa, joissa matkahuollon lipputuotteet käyvät.
Ajantasaiset tuotteet ja hinnat nettisivuillamme ja aikataulukirjassa, niillä liikennealueilla, joissa näitä vielä on jaossa.
Ajantasaiset tuotteet ja hinnat aikatauluhakujen kautta kunkin liikennöintikohteen tilaajan toimesta.
informaatio- ja lippujärjestelmiin kuuluminen
Lippujärjestelmät
Tilaajien määrittelemät järjestelmät liikennealueittain.
Informaatiojärjestelmät
Tilaajien määrittelet informaatiojärjestelmät liikennealueittain.
Pysäkkiaikataulut keskeisillä nousupysäkeillä
Joillakin operoimillamme alueilla liikenteen tilaajien toimesta.
Oma aikatauluneuvonta puhelimitse
käytössä olevat ajoneuvot, niiden mahdollinen matalalattiaisuus ja varusteet, jotka helpottavat matkustajan autoon pääsyä
Kaupunkiliikenteen linja-autot ovat kaikki vähintään etu- ja keskioven väliltä matalalattiaisia, osassa pyörätuoliramppi keskiovella
Palvelulinja-auto on matalalattiainen
Seutuliikenteen linja-autoissa on portaita etu- ja keskiovella Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista
Tilausajoautoissa on portaita etu- ja keskiovella. Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista. Tilausajoissa voidaan tarpeen mukaan käyttää myös soveltuvaa matalalattiakalustoa.
asiakastyytyväisyyden mittaaminen
sähköpostilla ja internetsivujen lomakkeella tulevaan palautteeseen vastataan mahdollisimman pian
valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaukset
valitukset käsitellään työnjohdossa ja palaute annetaan asianosaiselle. Vakavat valitukset käsitellään toimitusjohtajan tai liikennejohdon ja asianosaisen kesken.
Jos ajo jää toteutumatta yhtiön puolesta mahdollinen etukäteen laskutettu hinta palautetaan
Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus/tilaus kotisivuilla esillä olevien peruutusehtojen mukaisesti
Yhtiö pyrkii aina täyttämään sopimuksensa itse tai alihankkijoiden välityksellä
Vahingonkorvauksista neuvotellaan tapauskohtaisesti erikseen.
vammaisten ja liikuntarajoitteisten matkustajien käytettävissä olevat palvelut, heidän avustamisensa, siitä tiedottaminen sekä muu eri väestöryhmien tarpeiden huomioon ottaminen
Palvelulinjat palvelevat erityisryhmiä ja on kaikille avointa joukkoliikennettä. Linja voi kutsusta poiketa reitiltään lyhyesti.
Kaupunkiliikenteen autojen matalalattiaisuus helpottaa liikuntarajoitteisten matkustamista
Kuljettajat auttavat apua tarvitsevia mahdollisuuksien mukaan
Toiminnan kehittämisestä tiedotetaan ja siinä pyritään ottamaan huomioon kaikkien väestöryhmien tarpeet
Vekka Group -konserni