Joukkoliikennelain §48 mukainen laatulupaus
- tarjottavat liikennepalvelut
- linjaliikennepalvelut ostosopimusten, siirtymäkauden sopimusten sekä käyttöoikeussopimusten ehtojen mukaisesti valtakunnallisesti.
- tilausliikennepalvelut tilausten mukaan
- palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottaminen
- linja-autoissa tulostetuilla tai sähköisillä ilmoituksilla
- tiedotteilla mediassa
- pikatilanteissa suoraan asiakkaalle ajojärjestelyn tai kuljettajan toimesta
- sähköpostilla tilaajalle
- käytössä olevat liput ja niiden hinnat
- Kertalippujen ja vaihtolippujen hinnat noudattavat Matkahuollon taksoja, niissä liikennöintikohteissa, joissa matkahuollon lipputuotteet käyvät.
- Ajantasaiset tuotteet ja hinnat nettisivuillamme ja aikataulukirjassa, niillä liikennealueilla, joissa näitä vielä on jaossa.
- Ajantasaiset tuotteet ja hinnat aikatauluhakujen kautta kunkin liikennöintikohteen tilaajan toimesta.
- informaatio- ja lippujärjestelmiin kuuluminen
- Lippujärjestelmät
- Tilaajien määrittelemät järjestelmät liikennealueittain.
- Informaatiojärjestelmät
- Tilaajien määrittelet informaatiojärjestelmät liikennealueittain.
- Pysäkkiaikataulut keskeisillä nousupysäkeillä
- Joillakin operoimillamme alueilla liikenteen tilaajien toimesta.
- Oma aikatauluneuvonta puhelimitse
- Lippujärjestelmät
- käytössä olevat ajoneuvot, niiden mahdollinen matalalattiaisuus ja varusteet, jotka helpottavat matkustajan autoon pääsyä
- Kaupunkiliikenteen linja-autot ovat kaikki vähintään etu- ja keskioven väliltä matalalattiaisia, osassa pyörätuoliramppi keskiovella
- Palvelulinja-auto on matalalattiainen
- Seutuliikenteen linja-autoissa on portaita etu- ja keskiovella Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista
- Tilausajoautoissa on portaita etu- ja keskiovella. Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista. Tilausajoissa voidaan tarpeen mukaan käyttää myös soveltuvaa matalalattiakalustoa.
- asiakastyytyväisyyden mittaaminen
- sähköpostilla ja internetsivujen lomakkeella tulevaan palautteeseen vastataan mahdollisimman pian
- valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaukset
- valitukset käsitellään työnjohdossa ja palaute annetaan asianosaiselle. Vakavat valitukset käsitellään toimitusjohtajan tai liikennejohdon ja asianosaisen kesken.
- Jos ajo jää toteutumatta yhtiön puolesta mahdollinen etukäteen laskutettu hinta palautetaan
- Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus/tilaus kotisivuilla esillä olevien peruutusehtojen mukaisesti
- Yhtiö pyrkii aina täyttämään sopimuksensa itse tai alihankkijoiden välityksellä
- Vahingonkorvauksista neuvotellaan tapauskohtaisesti erikseen.
- vammaisten ja liikuntarajoitteisten matkustajien käytettävissä olevat palvelut, heidän avustamisensa, siitä tiedottaminen sekä muu eri väestöryhmien tarpeiden huomioon ottaminen
- Palvelulinjat palvelevat erityisryhmiä ja on kaikille avointa joukkoliikennettä. Linja voi kutsusta poiketa reitiltään lyhyesti.
- Kaupunkiliikenteen autojen matalalattiaisuus helpottaa liikuntarajoitteisten matkustamista
- Kuljettajat auttavat apua tarvitsevia mahdollisuuksien mukaan
- Toiminnan kehittämisestä tiedotetaan ja siinä pyritään ottamaan huomioon kaikkien väestöryhmien tarpeet
Vekka Group -konserni