Joukkoliikennelain §48 mukainen
- tarjottavat liikennepalvelut
- linjaliikennepalvelut ostosopimusten, siirtymäkauden sopimusten sekä käyttöoikeussopimusten ehtojen mukaisesti Hämeenlinnan ja Hattulan kuntien alueella
- tilausliikennepalvelut tilausten mukaan
- palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottaminen
- linja-autoissa tulostetuilla tai sähköisillä ilmoituksilla
- yhtiön internetsivuilla
- tiedotteilla mediassa
- pikatilanteissa suoraan asiakkaalle ajojärjestelyn tai kuljettajan toimesta
- sähköpostilla tilaajalle
- käytössä olevat liput ja niiden hinnat
- Kertalippujen ja vaihtolippujen hinnat noudattavat Matkahuollon taksoja
- Ajantasaiset tuotteet ja hinnat nettisivuillamme ja aikataulukirjassa
- informaatio- ja lippujärjestelmiin kuuluminen
- Lippujärjestelmät
- Matkahuollon valtakunnalliset lipputuotteet
- Hämeenlinnan ja Hattulan kuntalipputuotteet
- Yksittäiset erillisryhmille suunnatut tuotteet (varusmiehet, sotaveteraanit, päiväkoti- ja kouluryhmät)
- Informaatiojärjestelmät
- Matkahuollon aikatauluinfo www.matkahuolto.fi
- Matkahuollon reittihaku hameenlinna.matkahuolto.info
- aikatauluinfo www-sivuilla, ladattavissa ja tulostettavissa
- Facebook-sivu
- Aikatauluvihko yhteistyössä muiden kaupungin liikenteenharjoittajien kanssa
- Pysäkkiaikataulut keskeisillä nousupysäkeillä
- Oma aikatauluneuvonta puhelimitse
- Lippujärjestelmät
- käytössä olevat ajoneuvot, niiden mahdollinen matalalattiaisuus ja varusteet, jotka helpottavat matkustajan autoon pääsyä
- Kaupunkiliikenteen linja-autot ovat kaikki vähintään etu- ja keskioven väliltä matalalattiaisia, osassa pyörätuoliramppi keskiovella
- Palvelulinja-auto on matalalattiainen
- Seutuliikenteen linja-autoissa on portaita etu- ja keskiovella Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista
- Tilausajoautoissa on portaita etu- ja keskiovella. Kahvat helpottavat autoon nousua ja siitä poistumista. Tilausajoissa voidaan tarpeen mukaan käyttää myös soveltuvaa matalalattiakalustoa.
- asiakastyytyväisyyden mittaaminen
- sähköpostilla ja internetsivujen lomakkeella tulevaan palautteeseen vastataan mahdollisimman pian
- 2v välein suoritetaan linjaliikenteessä asiakastyytyväisyyskysely, jonka tulokset julkaistaan internetsivuilla
- valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaukset
- valitukset käsitellään työnjohdossa ja palaute annetaan asianosaiselle Vakavat valitukset käsitellään toimitusjohtajan ja asianosaisen kesken.
- Jos ajo jää toteutumatta yhtiön puolesta mahdollinen etukäteen laskutettu hinta palautetaan
- Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus/tilaus viikkoa ennen ajoa veloituksetta 2vrk ennen ajon alkua 50% laskutuksella, 1vrk ennen ajon alkua 100% laskutuksella
- Yhtiö pyrkii aina täyttämään sopimuksensa itse tai alihankkijoiden välityksellä
- Vahingonkorvauksista neuvotellaan tapauskohtaisesti erikseen. Linjaliikenteen hyvityksenä tarjotaan ensisijaisesti ilmaisia matkoja ko liikenteeseen.
- vammaisten ja liikuntarajoitteisten matkustajien käytettävissä olevat palvelut, heidän avustamisensa, siitä tiedottaminen sekä muu eri väestöryhmien tarpeiden huomioon ottaminen
- Palvelulinja Seiska palvelee erityisryhmiä ja on kaikille avointa joukkoliikennettä. Linja voi kutsusta poiketa reitiltään lyhyesti. Palvelulinjalla avustajan matka on ilmainen.
- Kaupunkiliikenteen autojen matalalattiaisuus helpottaa liikuntarajoitteisten matkustamista
- Kuljettajat auttavat apua tarvitsevia mahdollisuuksien mukaan
- Toiminnan kehittämisestä tiedotetaan ja siinä pyritään ottamaan huomioon kaikkien väestöryhmien tarpeet
Hämeenlinnassa 7.12.2011 (päivitetty 19.6.2014)
Vekka Liikenne Oy